Következő események

-Vegyeskar-

az Ewiva és az Octovoice Énekegyüttes Bartók Estje

“Meditatív, ugyanakkor felkavaró és posztmodern. Bartókot a dadaizmussal, a fadot a punkkal, a magyar és más népzenéket a dzsesszel, a kortársat a játékossággal vegyítik a fellépők” ( Artner Sisso, Magyar Narancs)

A zenekara főként saját szerzeményeket játszik, de forrásként előszeretettel nyúlnak főként hazai, illetve a világ különböző részeiről származó népdalokhoz is. Előadásukban hol a fado és a magyar népzene melankóliája, hol a flamenco vagy a szefárd népzene forró szenvedélyessége kerül előtérbe, de az egyértelműen tetten érhető stílusjegyek - jazz, világzene, pop,elektro- ellenére az együttes mégis egy megújított zenei nyelvet beszél, így feldolgozásaikban is izgalmas és összetéveszthetetlen hangzást hoznak létre.

Tóth Evelin Általános és Gimnáziumi tanulmányait a Kodály Zoltán Magyar Kórusiskolában végezte, ahol a 2015-ben Kossuth -Díjjal kitüntetett Ifj. Sapszon Ferenc volt vezető tanára. Klasszikus hangszeres (zongora) és énektanulmányai után alaposan elsajátított több egzotikus (dél-indiai, afrikai, szefárd) énektechnikát. Több éven keresztül Dél-Indiai mestereknél tanult. Ezzel párhuzamosan fordult a kortárs improvizatív zene felé ( Meredith Monk -iskola), illetve 2004- és 2008 között állandó vendége volt annak a szabadzenei nemzetközi kurzusnak, ahol a New Yorki jazz és szabad zene legjelentőősebb képviselői voltak a mesterei: ( Hamid Drake, William Parker, Lena Conquest) Tanulmányai során olyan saját stílust alakított ki, melynek lényege a test egyfajta hangszerként való improvizatív használata, ahol a különböző technikák együtt szolgálják a hang szabadságát, növelik ábrázoló képességét. a Kodály Zoltán Magyar Kórusiskolában eltöltött 10 év alatt olyan mélységekben ismerkedett meg és tanulmányozhatta, adhatta elő A bartóki kóruséletművet, mely lehetőség csak keveseknek adatott meg. Régi visszatérő vágya, hogy azok a kórusművek, melyekkel a zenében való létezésének felnőtté válásában fontos szerepet játszottak, újra elővegye és egy más kísérletezőbb kontextusban találkozhasson veük és rajta kersztül a közönség is. A "Ne hagyj itt" című Bartók kórusmű feldolgozása, már szerepel az Ewiva zenekar repertoárjában. Kalimbákra , hegedűre, vibratonokra és énekhangra hangszerelve.-, mely nagy sikerrel lett bemutatva 2019-ben a Get Closer Jazzfest MoMKult színpadán, illetve 2022 február 18-án a Művészetek Palotájában.

Az Ewiva zenekar másik két alapító és állandó tagja Mogyoró Kornél, a kitűnő ütős, dobos és dalszerző, számos magyar pop-rock zenekarban közreműködött, mint session zenész, mintegy hetven lemezen hallható játéka. A pop zene mellett a jazz és a világzene tekintetében is az élvonalban tartják számon. A magyar és nemzetközi zenei élet számtalan reprezentánsával dolgozott, dolgozik, úgy, mint Quncy Jones, Richard Bona, Per Mathisen, Benjamin Herman, Raynald Colom, Paulo Russo, Martin Shaw, Vincent Mascart, or „Dhoad” Gipsies Of Rajastan. 2013 óta a Roland HPD -20 digitális kézi ütőhangszer nemzetközi endorsere. 2014 óta Meinl Percussion és Meinl Cymbals nemzetközi endorser.

És Frankie Látó jazzhegedűs, a magyar és a nemzetközi jazzélet egyik kulcsfigurája. Ars poetikája az egyedi muzikális atmoszférák megteremtése és a klasszikus és jazz zenei tanulmányok, tapasztalatok felhasználásával a két műfaj határterületén improvizált zenei alkotás létrehozása. itthon szinte mindenki, a nemzetközi nevekből csak párat említve Joe Murányi, Dave Samuels, Sam Rivers, Mike Stern, vagy Didier Lockwood voltak zenésztársai.

Az Ewiva trió az Octovoice Énekegyüttest öt énekesét és közönségét is egy közös improvizatív utazásra hívja Az Octovoice Énekeggyüttes ahol a két alapító tag :Geiger Görgy és Geiger Kinga, énekművészek, szintén A Kodály Zoltán Magyar Kórusiskola Jubiláte, majd Cantate kórusaiban énekeltek együtt Tóth Evelin énekesnővel.

Az 1998-ban alakult Octovoice Énekegyüttes sokszínű repertoárjával klasszikusokat és kortársakat is megidézve az a cappella jazz műfajaiban kalandozik. A nyolc hangú vokál-együttes megalakulását követően eleinte különböző korok klasszikus kórusműveit adta elő, majd elkezdett a capella jazz-t énekelni. Megújult repertoárjukkal – a ’30-as évek klasszikus swing-jétől a rhythm’n’blues műfajokon át a mai modern irányzatokig – Európa-szerte koncerteztek, s számos hazai médiumban is szerepeltek.

Az Octovoice kiemelt rendezvények és fesztiválok visszatérő vendége és meghívott fellépője volt a milánói világkiállítástól (EXPO 2015) a Budapesti Tavaszi Fesztiválig, a Sziget Fesztiváltól a kapolcsi Művészetek Völgyéig. Az együttes közreműködő-, illetve kamarapartnere volt olyan kiemelkedő formációknak, együtteseknek, művész és alkotó személyiségeknek, mint Gerendás Péter, Malek Andrea, Schwartz Dávid, az InFusion Trió, a Budapest Saxophone Quartet, Balog József, az Alba Regia és a Savaria Szimfonikus Zenekar, továbbá számos ősbemutató fűződik nevükhöz, úgymint Kálmán Tamás, Ott Rezső, Csemiczky Miklós vagy Selmeczi György kompozíciói.

A Legyen öröm a zene pályázat keretében megvlósuló koncerten, a két különleges formáció

terveiben a következő kórusművek újraélése, "transzformálása" szerepel:

Bartók Béla:Négy szlovák népdal vegyeskarra
Bartók Béla: Ne menj el el ne menj
Bartók Béla: Bolyongás
Bartók Béla: Ne láttalak volna
Bartók Béla: Bánat
Bartók Béla: Senkim a világon
Bartók Béla: Ne hagyj itt

Az felsorolt művek többsége eredetileg leánykarra íródott, innen indul az utazás, ahol majd a hangszerek is szólamszerűen épülnek be és válnak a kórus részévé. Szintén unikális jelleggel kap különleges szerepet az egyes szólamok szólisztikus szerepeltetése, kiemelése, hol Frankie Látó hegedű és Tóth Evelin énekesnő személyében, hogy Mogyoró kornél kezei között zenélő ütőhangszerek által. Megtartva mégis a kórus, illetve vegyeskari előadásmód egyenrangúságát, egymásmellé rendeltségének harmóniáját, az improvizációk finom szövetében. A többalkalmas próbafolyamat során az átiratokat alapul véve egymás szabadságának tiszteletben tartásával, személyes üzenetekké kívánják formálni a dalokat, követve azt a bartóki szabadságot, néhol teljesen új dallamot társítva a hallott szöveghez vagy népdalhoz, illetve műdalforráshoz.

Közreműködők:

Ewiva:

Tóth Evelin-ének,elektronika
Mogyoró Kornél- HPD-elektronika, dobok,kalimbák, cajon, udu, ritmushangszerek
Frankie Lato-hegedű, basszus, billentyű

Octovoice:

Geiger György
Geiger Kinga
Pejtsik Anna
Selmeczi János
Pintér Dömötör

PKÜ_logo_RGB-02 (1).png

emmi_logo_szines-1 (2).jpg